گالری تصاویر و خاطره ها

امید از این ویبلاک خوش شما بیاید

گالری تصاویر و خاطره ها

امید از این ویبلاک خوش شما بیاید

آرنولد در 'نابودگر' تازه حضور دارد

آرنولد شوارتزنگر، فرماندار کالیفرنیا در فیلم جدید مجموعه "نابودگر" ظاهر می شود؛ البته به لطف تکنولوژی.

در صحنه ای از فیلم جدید این مجموعه به تصویری از این هنرپیشه نیاز بود که در سال 1984 در اولین قسمت از این مجموعه فیلم، در نقش یک ربات "نابودگر" ظاهر شده بود.

اما از آنجا که آقای شوارتزنگر به دلیل مشغله کاری فرصت مشارکت در ساخت فیلم را نداشت، از یک تصویر او برای تکمیل فیلم استفاده شد.

خبر حضور این هنرپیشه 61 ساله در فیلم "نجات نابودگر" پس از جلسه نمایش ویژه این فیلم در لس آنجلس برای روزنامه نگاران و نمایندگان رسانه ها تایید شد.

آرنولد شوارتزنگر گفت که از چشم انداز موجود خشنود است و احساس می کند که در صورت لزوم می تواند دوباره میدان سیاست را ترک کرده و به صحنه سینما بازگردد.

آقای شوارتزنگر گفت که با جوزف مک گینتی نیکول، کارگردان فیلم هم دیدار کرده است و قصد دارد در اکران افتتاحیه آن در روز 14 ماه مه حضور یابد.

اکران عمومی "نجات نابودگر"، که در آن کریستین بیل نقش اول فیلم (جان کانر) را ایفاء می کند در آمریکا از روز 21 ماه مه و در بریتانیا از روز 3 ژوئن آغاز می شود.

در یکی از معدود نقدهای منتشر شده بر این فیلم، سایت Ain't It Cool News آن را فیلمی توصیف کرد روحیه بیننده را تقویت می کند و به او امیدواری می دهد.

این سایت که مدعی است اولین نقد بر فیلم "نجات نابودگر" را منتشر کرده، صحنه حضور آرنولد شوارتزنگر را "لحظه ای پرهیجان" خوانده اما بازی کریستین بیل را "در برخی لحظات کمی اغراق آمیز" توصیف کرده است.

د افغانستان د ولایتونو د ولسوالیو نومونه

د افغانستان د ټولو ٣٤ ولایتونو (د ٢٠٠٨ کال تر مى پورې) د اړوندو ولسوالیو بشپړ لست د هغوى له سم تلفظ سره وړاندې کېږی:

بی بی سی

تحقیق کارشناسان درباره آنفلوآنزای مرگبار مکزیک

انفلاونزا 

کارشناسان بهداشت جهانی درحال تحقیق درباره نوع تازه ای آنفلوآنزا هستند که ممکن است باعث مرگ حداکثر شصت نفر در مکزیک شده باشد.

مرکز کنترل بیماری های آمریکا (سی دی سی) گفت که آزمایش ها تا این لحظه شیوع این بیماری در مکزیک را به یک ویروس آنفلوآنزا در خوک پیوند می زند که هشت نفر را نیز در جنوب آمریکا مریض کرده است.

سی دی سی گفت این ویروس را جدی می گیرد و حداکثر اطلاعات درباره آن را کشف و جمع آوری خواهد کرد.

مقام های مکزیکی ساختمان های دولتی را بسته، رویدادهای عمومی را معلق کرده و یک عملیات واکسینه سازی را آغاز کرده اند.

ظن آن می رود که این ویروس ممکن است از اواسط مارس تاکنون باعث مرگ حدود 60 نفر اکثرا در داخل و اطراف مکزیکوسیتی، پایتخت، شده باشد.

ادامه مطلب ...

تأثیر اجتماعی بیکاری

  بیکاری  مصرف اقتصادی بسیار زیادی دارد ،اما با هیچ رقم وقیمتی نمی توان ضررهای انسانی وروانی ناشی ازدوره های طولانی بیکاری  ناخواسته را نشان داد. فاجعه انسانی بیکاری  بارها به اثبات رسیده  است . آنچه درذیل  می آید ،معایب وضررهای های ناشی ازبیکاری دریک اجتماع را نشان می دهد .

 

ادامه مطلب ...

روش الگوها در اقتصاد

منظور از الگو به مفهوم کمی و ریاضی کلمه یک چارچوب ساده و درعین حال کامل و متجانس بصورت یک دستگاه ریاضی کاملی است که برای تجزیه و تحلیل یک وضع موجود ( الگوی تحلیلی یا شکلی) و پیش بینی تغییرات ( الگوی پیش بینی ) یا عمل روی آن ( الگوی سیاست اقتصادی ) که در هر سطحی میباشد. بنابراین روش الگوها ترکیبی از مجموعه روش های مذکور در فوق است . زیرا که جهت بررسی تعادل (وضع معیین) و عدم تعادل (تغییرات آن) بکار میرود ، و در نتیجه میتواند هم دارای جنبه استاتیک و هم جنبه دینامیک بخود گیرد و نیز تجزیه و تحلیل میتواند مربوط به سطوح مختلف (فرد ویا گروه) باشد و بنابرین دارای جنبه میکرو و ماکرو گردد. و بلاخره روش های آماری و ریاضی در آن مورد استفاده قرار میگیرد و ازین لحاظ بررسی جنبه کمی بخود میگیرد. در صورتیکه بجای مفهوم کمی ، مفهوم کیفی الگو را در نظر بگیریم بررسی بیشتر جنبه کیفی بخود میگیرد . و این روشی است که بنوبه خود در الگو های اقتصادی معمول است. ولیکن در اقتصاد جدید بیشتر الگو های کمی مورد توجه قرار گرفته و در حال تکامل سریع است.

روانشناسی طبی و معالجوی

روانشناسی طبی

به تدوای روانی Psychotherapy به مفهوم وسیع آن به مثابه روانشناسی طبی تعریف شده میتواند یک ساحه جدید در طبابت ساحۀ روان تنی Psychosomatic که نقش هیجانات و تشوشات دیگر روانی که باعث بوجود آوردن زخم های معده و نفس تنگی میگردد خوب است. به طور مثال در مطالعه حالات به خصوص از قبیل aphasia (از دست دادن توانایی سخن زدن) amnesia (از دست دادن حافظه) خواب مصنوعی که روانشناسی که رواشناسان و طبیبان دلچسپی مشترک دارند.

روانشناسی معالجوی و مشاوره یی

بیشترین شمار روانشناسان در رشته روانشناسی معالجوی کار میکنند، یعنی رشته ای که سر و کارش با کاربرد اصول روانشناختی در امر تشخیص و درمان مشکلات عاطفی و رفتاری است: مثلاً بیماری های روانی، خلاف رفتاری های، رفتار جرم آفرین ، اعتیاد دارویی، عقب ماندگی ذهنی، کشمکشهای زن و شوهری و خانواده گی ، و سایر مشکلات خفیف سازگاری، روانشناسان معالجوی می توانند در شفاخانه های روانی ، دادگاه های اطفال یا سازمان های نظارت بر مجرمین و در مراکز صحت روانی ، موسسات اختصاصی عقب مانده های ذهنی ، زندان ها و دانشگاه های طبی کار کنند ، میتوانند درمانگاه های خصوصی هم داشته باشند که برای این منظور اغلب با متخصصان دیگر همکاری میکنند و یا حرفه طبابت روانی ارتباط نزدیک دارد.

دموکراسی Democracy

دیموکراسی یا مردم سالاری یکی از ایدیولوژی های سیاسی، اجتماعی بوده و از دو کلمۀ لاتین گرفته شده و معنی آن حکومت مردم یا مردم سالاری می باشد. و در اصطلاح علم سیاست هم به همین معنی استفاده می گردد یعنی طرز حکومتی است که تصمیم گیرنده خود شهروندان می باشند. و بخاطر سهولت مردم توسط اشتراک در انتخابات مستقیم و یا غیر مستقیم به کاندیدای مورد نظر شان رای می دهند و بشکل غیر مستقیم در رهبری مملکت شان سهیم می باشند. 

البته در نظام های دیموکراتیک شهروندان دارای آزادی فکر و اندیشه ، آزادی عقیده ، آزادی بیانو آزادی تصمیم گیری بوده و آنها تا اندازۀ از آزادی های طبیعی شان استفاده می توانند که به آزادی سایر افراد و منافع شان خللی وارد نشود. 

یا به عباره دیگر آزادی بدون قید و شرط در این نظام مجاز نمی باشد.

بعد از سی سال دریافت اسپم یا هرز نامه ادامه دارد..

سال بعد از ابداع عبارت "هرزنامه" (Spam) و 30 سال بعد از ارسال اولین هرزنامه، هنوز ارسال اینگونه پیام ها ادامه دارد.

اعتقاد بر آن است که این عبارت، اولین بار توسط جوئل فور، یکی از مدیران سایت یوزنت (Usenet) برای اشاره به پیامهای فله ای و ناخواسته استفاده شده است.

بر اساس اطلاعات موسسه اسپم هاوس که برای از بین بردن اینگونه پیامها فعالیت می کند، بیش از 90 درصد ئی میل های ارسال شده در سراسر شبکه اینترنت، مشمول تعریف هرزنامه می شوند.

ادامه مطلب ...